Bound 2


"Hej jag är hemma och är sjuk"-lunch
Några vänner frågade mig om hur man bygger muskler i allmänhet så tänkte berätta om det nu när jag sitter här hemma, möglar och sörjer mitt ryggpass som inte får köras idag...Iallafall, grunden till att bygga läckra muskler är att äta rätt. Och även tillräckligt mycket. Proteinmängden är viktig, men även det övriga som vitaminer och kolhydrater är jätteviktiga för att öka i storleken. Kroppen ser till att man mättar sitt dagliga energibehov och sen efter det använder kroppen proteinet i maten till muskeluppbyggnaden. Äter man för dåligt så använder kroppen proteinet, aminosyrorna till bränsle istället. 
När du tränar så bryter du ner musklerna och för att förhindra att muskelproteinet bryts ner mer än behövligt, så är det jätteviktigt att du äter innan och efter passet, max 30 minuter efter passet. Viktigt! Maten du tar in innan passet är alltså till för att energin ska finnas tillgänglig när du behöver det.  Sen är det lika viktigt med påfyllningen, t.ex snabba kolhydrater efteråt som riskakor, eftersom det snabbt tas upp av kroppen och bildar insulin som ger en positiv effekt för muskeluppbyggnaden. Att äta eller dricka protein max 15 minuter efter passet är viktigt eftersom de är själva byggstenarna som kroppen tar till för att skapa dina muskler. Tänk på detta så får du maximal effekt till din muskeluppbyggnad!
//dinzezys



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback