Stay

 
 
Idag tänkte jag skriva ett litet inlägg om sötsug. När jag äter godis tar jag några bitar, det var längelänge sen jag gick och köpte en hel godispåse. Jag tänker ge er goingar lite tips om hur man kan minska sitt sötsug något enormt!
 
*Ät en ordentlig frukost. Studier har visat att om man äter en ordentlig frukost, så är man mättare längre och känner inget behov av socker under dagen. Ät t.ex havregrynsgröt, ett bra mål på morgonen.
 
*Borsta tänderna. Ingen vill äta kakor eller godis efter att man har borstat tänderna. Man vill behålla den fräscha känslan så man stoppar inte i sig nåt onyttigt. Jag brukar borsta tänderna så tidigt som det bara går. 
 
*Skit i det vita brödet. Innehåller en massa socker, så om ni småäter bröd, ta fullkorn och mörkbröd. Där finns det fibrer som gör dig snabbare mätt och det sätter igång matsmältningssystemet.
 
*Ta tuggummi! Istället för att proppa i dig kex, flingor, godis och kakor kan du ta ett sockerfritt tuggummi. Det är gott och fräscht, du stoppar inte in nåt i munnen på ett tag och det är inte skadligt för tänderna. Perfa!
 
*Kanel är svaret. För ett längre underhåll av minskat sötsug rekommenderar jag starkt kanel, som minskar sötsuget något enormt.
 
*Ät frukt. Frukt är nyttigt, frukt är gott. Ta med dig frukt jämt och ät det om du känner något sug. 
 
Lycka till nu, hörni!
 
//dinzezys



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback