Brain damage

 
Det är många som frågar mig om hur man ska äta för att kunna gå ner i vikt eller för att hålla sig där man är, så jag tänker berätta lite hur jag gjorde när jag gick ner i vikt och hur man ska göra för att hålla sig kvar där! 
Man måste äta hälsosamt dvs. fiberrikt och lite socker. Man ska även helst få i sig magra proteinkällor som kycklingbröst, fisk och kalkon. Få även i er färgglada grönsaker och frukter till mellanmål. Det kan t.ex. vara apelsiner, äpplen, jordgubbar, blåbär, broccoli och blåbär.  Man måste samtidigt göra bra val av livsmedel. Med det menar jag att äta riktig frukt istället för att dricka drycker med fruktsmak i sig. Ät grönsaker istället för potatis till middagen och äta nötter istället för popcorn och chips till fredagsfilmen.
Ät 3 lagom stora måltider och 2-3 mellanmål istället för 2-3 megastora måltider. Har man ett bra matschema så håller du koll på dina måltider och förhindrar att ämnesomsättningen och matsmältningen saktar ner.  Ät därför direkt när du går upp och ät sen var 3-4 timme. Att äta mindre måltider med jämna mellanrum hjälper dig att använda alla näringsämnen i kosten bättre, samt behålla vitaminerna och kontrollera ditt blodsocker. Då, genom att ha koll på blodsocker, kan du undvika att drabbas av konstant hunger och trötthet.
Undvik förädlade kolhydrater, kolhydrater från lådor och påsar t.ex. chips, för dessa kolhydrater ökar och minskar ditt blodsocker väldigt snabbt, vilket gör att du blir ännu mer tröttare och hungrig. Så ät istället fiberrik mat. Havregrynsgröt till frukost, grönsaker istället för pommes till middagen och lite nötter till mellanmål.
 
//dinzezys
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback