Booyah

 
Det som jag märkt av lite grann när jag snackar med folk, ärr att det finns ett flertal som inte känner sig redo att kasta sig ut i gymmet bland hantlar och hunkar. Det är förståerligt. När jag var ny på gymmet kände jag mig som världens minsta och det kändes som om varendra själ på gymmet vände sig om, kollade konstigt och skrattade åt en. Men så är det verkligen inte. Och det är tråkigt att höra att folk prioriterar bort träning pga detta. Så jag tänkte ger er lite tips på övningar som ni kan göra hemma eller i kombination med era löprundor/powerwalks. 
 
*Spurta uppför en backe. Det är utmattande och brutalt. Skitbra om du är atletiskt byggd och vältränad, detta är en riktig utmaning för alla!
 
*Upphopp/grodhopp. Pulshöjande om man kör i ett snabbt tempo, grym övning.
 
*Utfall. Denna övning är grym för alla muskler i benen och rumpan. Testa olika typer av utfall! Gungande position, omväxlande utfall per ben, utfall åt olika håll...finns många olika!
 
*Step ups. Bränner grymt bra i röven. Kör på en bänk, en sten, en stock. Ju högre upp du måste kliva,desto jobbigare.
 
*Knäböj. Finfin övning för röv och ben. Snabbt eller långsamt väljer du själv!
 
*Armhävningar. Mycket bra för att träna överkropp. Finns också ett antal olika grepp. Standard grepp, brett grepp och smalt grepp. Bra träning för axlar, triceps och bröst.
 
*Situps. Raka, sneda, med benen i luften, med böjda ben..Finns så många alternativ till denna övning! Googla lite så hittar ni nog ännu fler.
 
Finns massor att göra hemma eller ute, så att ni slipper dra till gymmet. Finns även ett väldigt stort utbud av träningsDVD'er att ha hemma och köra framför TVn. Man kanske tom. kan köpa ett par hantlar hem när man tycker att det är dags för det! Jag tycker dock att gym är bäst eftersom man får så mycket hjälp där och man får träffa många människor med samma intresse. 
 
//dinzezys
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback